«Oρατός ο κίνδυνος πτώχευσης των ΚΑ» – Sigma Live, 02-09-2011

Ο κίνδυνος επανάληψης του σεναρίου πτώχευσης και για τις Κυπριακές Αερογραμμές είναι ορατός, εκτιμά η ΕΔΕΚ, το οποίο θεωρεί ότι θα πρέπει να γίνουν περαιτέρω στρατηγικές επενδύσεις, χωρίς να αποκλείεται το σενάριο στρατηγικού επενδυτή με πλειοψηφική συμμετοχή στην εταιρία.

Σε διάσκεψη Τύπου στη Λεμεσό, με αφορμή τη ζημιά 29 εκατομμυρίων ευρώ που ανακοίνωσαν πρόσφατα οι Κ.Α για το πρώτο εξάμηνο του 2011, ο βουλευτής της ΕΔΕΚ Νίκος Νικολαΐδης είπε πως “το ΚΣ ΕΔΕΚ, από την πρώτη συνάντηση του Προεδρικού για την οικονομία, στις 8 Ιουλίου 2011, πρότεινε την εκπόνηση ενός σοβαρού και υλοποιήσιμου σχεδίου βιωσιμότητας της εταιρείας και να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή”.

“Δυστυχώς, ακόμα δεν έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα με αποτέλεσμα σήμερα να είναι ορατός ο κίνδυνος επανάληψης του σεναρίου πτώχευσης της Eurocypria, και στην περίπτωση των Κυπριακών Αερογραμμών”, ανέφερε ο κ. Νικολαΐδης, προσθέτοντας ότι “η ΕΔΕΚ έχει τονίσει ότι η Κύπρος, ως ένα απομονωμένο νησί με υψηλή εξάρτηση από τον τουρισμό και από γενικά οικονομικές δραστηριότητες που προϋποθέτουν καλές αεροπορικές συγκοινωνίες, δεν μπορεί να εξαρτάται απόλυτα από ξένες αεροπορικές εταιρείες και συνεπώς, είναι σημαντικό να υπάρχει ένας κυπριακός αερομεταφορέας με ικανοποιητική κρατική συμμετοχή”.

Ωστόσο, συνέχισε, ”για να είναι βιώσιμος αυτός ο αερομεταφορέας είναι απαραίτητες οι στρατηγικές συμμαχίες με τον ιδιωτικό τομέα που θα εξασφάλιζαν εμπειρογνωμοσύνη, συνέργειες και κεφάλαια” και εξέφρασε τη θέση του Κινήματος πως ”είναι εξαιρετικά σημαντικό να αναζητηθούν περαιτέρω στρατηγικές επενδύσεις και αυτό μπορεί να γίνει αν αξιοποιηθούν σωστά τα πλεονεκτήματα των Κυπριακών Αερογραμμών”. Ανέφερε επίσης πως δεν θα πρέπει να αποκλειστεί, στην ανάγκη, το ενδεχόμενο ενός στρατηγικού επενδυτή με πλειοψηφική συμμετοχή.

Παράλληλα, συνέχισε, πρέπει να γίνουν νέα επιχειρησιακά πλάνα, ώστε να καταστεί η νέα εταιρία πιο στοχευμένη και πιο ανταγωνιστική, “να κρατήσουμε μόνο εκείνες τις διαδρομές που μπορούν να είναι κερδοφόρες και να υπάρξει δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας και αύξηση της παραγωγικότητας της εταιρείας, ώστε να μπορέσει να σταθεί στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργούν οι αερογραμμές”.

Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια λειτουργίας των Κυπριακών Αερογραμμών με αυτές τις ζημιές, δήλωσε ο βουλευτής της ΕΔΕΚ, υπενθυμίζοντας ότι το κράτος δεν μπορεί πλέον, ούτε και νομικά, να συντηρεί ζημιογόνες εταιρίες και κάλεσε την Κυβέρνηση να πάρει με αποφασιστικότητα και πολιτική βούληση, όλα τα απαραίτητα μέτρα για να διασωθούν οι Κυπριακές Αερογραμμές και να μην οδηγηθούν στην ανεργία εκατοντάδες εργαζόμενοι.

Leave a Reply

Επιλογές