Αρχές Ιουλίου το νέο σύστημα δημόσιων συγκοινωνιών – Σημερινή, 07-02-2010

ΤΗΣ ΝΑΝΣΙΑΣ ΠΑΛΑΛΑ

Περί τις αρχές Ιουλίου αναμένεται να λειτουργήσει και να είναι σε θέση να δώσει τα πρώτα δείγματα γραφής το νέο σύστημα δημοσίων συγκοινωνιών, όπως αναφέρει, σε συνέντευξή του στη «Σ», ο υπουργός Συγκοινωνιών Νίκος Νικολαΐδης.

Σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη, ο Νίκος Νικολαΐδης αναλύει το πλάνο πάνω στο οποίο κινείται το Υπουργείο του, με στόχο την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος, που αντιμετωπίζει η Κύπρος. Ταυτοχρόνως, ο κ. Νικολαΐδης αναφέρεται στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας και τις πιθανές επιπτώσεις τους στην ασφάλεια πτήσεων, ενώ τοποθετείται και επί του καυτού ερωτήματος, κατά πόσο η Κύπρος πρέπει να διαθέτει δύο κρατικές αεροπορικές εταιρείες.

Πόσο επηρέασε τον προγραμματισμό του Υπουργείου σας η οικονομική κρίση και η ύφεση, στην οποία έχει εισέλθει η Κύπρος;
Η οικονομική κρίση δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει με τον άλφα ή βήτα τρόπο την εκτέλεση των αναπτυξιακών έργων. Είχαμε υποχρέωση, με την έλευση της κρίσης και με τον περιορισμό των δυνατοτήτων για δαπάνες, να δούμε τα αναπτυξιακά έργα από μια διαφορετική οπτική γωνία. Αυτό μας έβαζε μπροστά σε μια πρόκληση. Από τη μια, θα έπρεπε οι αναπτυξιακές δαπάνες να συμβάλουν στην άμβλυνση της κρίσης με ενίσχυση του κατασκευαστικού τομέα και από την άλλη να οδηγηθούμε στην επιλογή εκείνων των έργων, ώστε χωρίς να ακυρώνονται ή να διαγράφονται ορισμένα από αυτά, να γίνει αξιολόγηση για να επιλεγούν εκείνα που θα έπρεπε να γίνουν στη βάση της κοινωνικής ωφελιμότητάς τους και της προστιθέμενης αξίας τους. Πρέπει να πω ότι ήταν πριν από την έλευση της κρίσης που σκεφτόμασταν ότι θα έπρεπε να αναδιαταχθεί ο τρόπος εκτέλεσης των έργων, ώστε να γίνει πιο αποδοτικός. Υπήρχαν διαχρονικά μεγάλες καθυστερήσεις, εξαιτίας γραφειοκρατικών διαδικασιών, οι οποίες έβγαζαν εκτός προγράμματος, προϋπολογισμού και χρόνου εκτέλεσης τα έργα. Άρα, από την αρχή, προσπάθειά μας ήταν να βρούμε τρόπους αποτελεσματικότερης εκτέλεσης των έργων. Πιστεύω ότι αναθεωρήσαμε σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό τον τρόπο εκτέλεσης των έργων με διαδικασίες πιο αποδοτικές.

Πετύχατε;
Το 2009 έγινε κατορθωτό να προωθηθούν μια σειρά έργων πολύ πιο νωρίς απ’ ό,τι αν αφήνοντο να κυλήσουν με τους παραδοσιακούς ρυθμούς.
Υπογράψαμε συμβόλαια για αναπτυξιακά έργα, οδικά, δομικά, ακόμα και θαλάσσια, των οποίων ο προϋπολογισμός υπερέβαινε τα 200 εκατομμύρια ευρώ, σε σύγκριση με λιγότερο από 100 εκ. που ήταν τα έργα τα οποία υπογράψαμε το 2008. Άρα υπήρξε μια σαφέστατη αύξηση. Μιλάμε για βασικά οδικά έργα, τα οποία θα έπρεπε, ήδη, να είχαν κατασκευαστεί.

Ποια είναι αυτά;
Να σας πω τρία χαρακτηριστικά. Ο ανισόπεδος κόμβος κοντά στο ΓΣΠ, η διαπλάτυνση του αυτοκινητόδρομου από την Αλάμπρα μέχρι τον κόμβο των Λατσιών σε έξι λωρίδες και το πρώτο τμήμα του κάθετου δρόμου, που ενώνει το λιμάνι της Λεμεσού με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου. Μιλάμε για έργα δεκάδων εκατομμυρίων, των οποίων η διαδικασία προσφοροδότησης προωθήθηκε πολύ αποτελεσματικά, ακριβώς επειδή αξιοποιήθηκαν οι μέθοδοι υπέρβασης των γραφειοκρατικών εμποδίων.

Το ορόσημο της Προεδρίας
Ποια από αυτά αναμένεται να ολοκληρωθούν κατά τη διάρκεια της θητείας της παρούσας Κυβέρνησης;
Κατ’ αρχήν έχουμε το ορόσημο της προεδρίας της Ε.Ε., το οποίο επιβάλλει την ολοκλήρωση κάποιων έργων. Θα αναφέρω τρία από αυτά. Είναι τα δύο που προανέφερα, ο κόμβος και η Αλάμπρα, τα οποία θα αναδιαμορφώσουν την είσοδο της Λευκωσίας και θα της δώσουν μια νέα όψη σύγχρονης πρωτεύουσας. Το τρίτο είναι το έργο που αφορά τα κτίρια της προεδρίας, όπως είναι η αναβάθμιση του Συνεδριακού Κέντρου και οι διευθετήσεις στο «Φιλοξενία». Υπάρχουν και κάποια άλλα που θα ολοκληρωθούν, όπως η λεωφόρος Αρχαγγέλου, ένα σημαντικό έργο, πρότυπο με δύο συν δύο λωρίδες συν μια που θα χρησιμοποιηθεί ως λεωφορειολωρίδα. Θα υπάρχει, επίσης, ποδηλατόδρομος, μιας και πιστεύουμε ότι είναι εκ των ων ουκ άνευ, αφού η λεωφόρος αυτή οδηγεί σε πολλά σχολεία.

«Διαφανείς διαδικασίες»

Αρκετά από τα έργα, ακούγεται ότι δίνονται σ’ ένα συγκεκριμένο εργολάβο. Και, όντως, βλέπουμε ότι, ναι, δίνονται…
Αν υπάρχει κάτι που η Κύπρος τα τελευταία χρόνια, και όχι μόνον επί αυτής της Κυβέρνησης, μπορεί να υπερηφανεύεται, είναι ότι υπάρχουν συγκεκριμένοι θεσμοί και διαδικασίες σε ό,τι αφορά τα ευαίσθητα θέματα των προσφορών. Θεσμοί που καθορίζουν ευθύνες και τη διακριτή εξουσία που έχει η εκτελεστική εξουσία, ο υπουργός, η γενική διεύθυνση, τα συμβούλια προσφορών. Με την ανάληψη της διακυβέρνησης, ένα από τα θέματα που θέσαμε ψηλά στις προτεραιότητές μας ήταν η χρηστή διοίκηση, που δεν είναι κάτι αόριστο. Εκφράζεται μέσα από διαδικασίες καθαρές, ανοικτές, διαφανείς. Επιπρόσθετα, προσπαθήσαμε να ενισχύσουμε τη διαφάνεια. Για παράδειγμα, δημοσιοποιούνται στο διαδίκτυο όλοι οι προσφοροδότες. Πρόσφατα περάσαμε από το Υπουργικό Συμβούλιο κανονισμούς που θα διέπουν όλες τις διαδικασίες προσφορών μέσα στα πλαίσια αυτής της διαφάνειας και της σωστής ενημέρωσης προς όλους, και της δυνατότητας πρόσβασης της πληροφόρησης προς όλους. Μέχρι στιγμής δεν υπήρξε καμία καταγγελία ή κάτι το οποίο να στοιχειοθετηθεί. Δεν υπήρξε οποιαδήποτε νύξη, έστω για προνομιακή μεταχείριση οποιουδήποτε. Να αναφέρω ότι το Υπουργείο μας, ακριβώς επειδή ασχολείται με προσφορές, έχει δικό του αυτόνομο τμήμα ελέγχου, το οποίο ασκεί πολύ αυστηρό έλεγχο. Τον τελευταίο χρόνο έχουμε ασκήσει τρεις διαδικασίες πειθαρχικής δίωξης για κάποιες προσφορές των τμημάτων, για τις οποίες θεωρήθηκε ότι έπρεπε να γίνει έλεγχος.

Το κυκλοφοριακό

Στην Κύπρο υπάρχει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Δίνεται, μάλιστα, η εντύπωση ότι έχουμε περισσότερα αυτοκίνητα από όσα χωρούν οι δρόμοι μας…
Ναι, είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα, διότι κοστίζει στον τόπο, στην οικονομία, στον καθένα από μας, με τρόπο αντιπαραγωγικό. Πλήττεται όχι μόνον το περιβάλλον, αλλά και η δημόσια υγεία. Άρα, έχουμε κάθε λόγο να αμβλύνουμε τουλάχιστον αυτό το πρόβλημα, το οποίο αφέθηκε να φθάσει σε σημεία οριακά. Αν, μάλιστα, το αφήσουμε γι’ ακόμα λίγα χρόνια, πλέον δεν θα μπορεί να λυθεί. Από την πρώτη στιγμή το κυκλοφοριακό ήταν ένα από τα κορυφαία θέματα με το οποίο ασχοληθήκαμε, πάνω στη βάση της φιλοσοφίας ότι υπάρχουν πολλές δράσεις και πολλά μέτωπα στα οποία μπορεί να κινηθεί κάποιος. Η κορυφαία δράση, όμως, είναι η δημιουργία ενός συστήματος δημόσιων συγκοινωνιών. Δεν μπορεί να λυθεί το κυκλοφοριακό, εκτός αν δημιουργηθεί ένα αποτελεσματικό σύστημα δημόσιων συγκοινωνιών. Το υφιστάμενο σύστημα έχει χρεοκοπήσει και σε αυτό επικρατεί μια χαώδης κατάσταση. Να πω ότι μέχρι πρόσφατα υπήρχαν πέραν των 200 παροχέων, είτε λεωφορείων είτε εταιρειών, που προσπαθούσαν να εξυπηρετήσουν ακόμα και μεμονωμένα άτομα. Το πρώτο βήμα ήταν να κάνουμε ριζική αναδιάταξη. Καταφέραμε να πετύχουμε νομοθετική ρύθμιση και να υπογράψουμε συμβόλαια, ώστε οι 200 να συνεργαστούν σε μια κοινοπραξία. Οι 200 δημιούργησαν έξι μεγάλες εταιρείες, οι οποίες θα αλλάξουν το στόλο τους, θα κάνουν πιο συχνά δρομολόγια και νέες υποδομές, ώστε να αρχίσουμε να τοποθετούμε αυτή την υπηρεσία σε μια σύγχρονη αντίληψη. Ευελπιστούμε ότι στις αρχές Ιουλίου θα αρχίσει να λειτουργεί το νέο σύστημα. Θα υπάρχουν, δηλαδή, τα πρώτα δείγματα γραφής, τα οποία θα πείσουν τους πολίτες ότι κάτι έχει αλλάξει. Η προσπάθεια φυσικά χρειάζεται μερικά χρόνια να πετύχει.

Θέμα νοοτροπίας

Χρειάζεται, όμως, και αλλαγή νοοτροπίας…
Ακριβώς, θα μπούμε σε μια έντονη διαφωτιστική εκστρατεία να πείσουμε τους πολίτες ότι είναι προς το συμφέρον τους να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής διακίνησης, νοουμένου ότι θα υπάρχουν, θα είναι σύγχρονα, καινούργια, θα υπάρχουν τα δρομολόγια εκείνα που θα τους εξυπηρετούν σε συχνότητα και πυκνότητα. Πρέπει να μπούμε δυναμικά σε μια νέα εποχή.

Σταθμοί μετεπιβίβασης

Αν κάποιος θέλει να πάει π.χ. από το Στρόβολο στην Αγλαντζιά, δεν θα χρειάζεται να περάσει από χίλια κύματα και να περιμένει «αιώνες» για να το κάνει;
Αυτός είναι ο στόχος. Αν κάποιος θέλει να κάνει τη διαδρομή που είπατε, ή να πάει, για παράδειγμα, από την Ευρύχου στο νοσοκομείο, θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να έχει τη δυνατότητα να βρίσκεται κοντά σε γραμμή λεωφορείων, να μπορεί να αλλάξει λεωφορείο χωρίς να χρειαστεί να πάει στο κέντρο της πόλης. Θα υπάρχει η φιλοσοφία των κυκλικών διαδρομών σε συνδυασμό με τις ακτινωτές. Θα υπάρχουν, δηλαδή, σταθμοί μετεπιβίβασης, όπως ακριβώς γίνεται σε όλες τις σύγχρονες πόλεις.

Από τη Σολιά στην πρωτεύουσα εύκολα και έγκαιρα

Το τέλος θα είναι προσιτό;
Φυσικά. Με ένα ευρώ θα μπορεί κάποιος να ταξιδέψει σε όλη την περιφέρεια για 2-3 ώρες.

Τι εννοείτε περιφέρεια;
Ενώ παλιά υπήρχε η αστική και η αγροτική περιοχή τώρα θα υπάρχει μια περιοχή. Η Λευκωσία, δηλαδή, θα περιλαμβάνει για παράδειγμα τα χωριά της Σολιάς και όλα θα υπάγονται σε μια περιφέρεια. Θα ξεκινά π.χ. κάποιος από τη Γαλάτα, με εισιτήριο ένα ευρώ και για 2-3 ώρες θα μπορεί να πάει στο νοσοκομείο και απ’ εκεί όπου αλλού θέλει, χωρίς να πληρώσει άλλο τίμημα.

Είναι πολύ σημαντικό αυτό, αφού το κόστος είναι σήμερα αποτρεπτικός παράγοντας για χρήση του λεωφορείου…
Θα πρέπει να σημειώσω ότι τα νέα λεωφορεία θα έχουν ράμπες για να μπορούν να ανεβαίνουν όσοι χρησιμοποιούν αναπηρικά καροτσάκια, θα διαθέτουν ακουστικά σήματα για τους τυφλούς, οπτικά σήματα για τους κωφούς, θέσεις όπου θα τοποθετείται το καροτσάκι, όλες δηλαδή οι σύγχρονες διευκολύνσεις.

Χώροι στάθμευσης στις εισόδους των πόλεων

Θα υπάρχει πρόνοια και για τις εισόδους της Λευκωσίας; Θα μπορεί κάποιος να αφήσει το αυτοκίνητό του στην είσοδο της πόλης κι απ’ εκεί να πάει στο κέντρο με λεωφορείο;
Αυτό είναι το park and ride. Στόχος μας είναι να προχωρήσουμε στη διοργάνωση κάποιων χώρων γι’ αυτή τη διευκόλυνση. Τέτοιοι χώροι είναι η περιοχή του Μακαρείου Σταδίου, η περιοχή του ΓΣΠ ή του νέου νοσοκομείου. Ασφαλώς χρειάζεται προετοιμασία και υποδομές. Όμως, δεν μπορεί να πεις ότι διαθέτεις ένα ολοκληρωμένο σύστημα, αν δεν διαθέτεις και αυτή τη διευκόλυνση.

Ακούγονται πολύ ενδιαφέροντα όσα λέτε. Θα πρέπει όμως να πείσετε τους πολίτες να αλλάξουν συνήθειες και κυρίως νοοτροπία, και να τους πείσετε να μπουν στα λεωφορεία.
Σίγουρα. Και είναι γι’ αυτόν το λόγο που θ’ αρχίσουμε έγκαιρα εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού για τον καινούριο τρόπο διακίνησης, τον οποίο θα προσφέρουν τα λεωφορεία από το καλοκαίρι.

ΠΑΡΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Στον τομέα ασφάλειας πτήσεων η Κύπρος βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο των ανάλογων επιπέδων άλλων χωρών

Τον τελευταίο καιρό δημοσιεύονται συχνά-πυκνά κείμενα για τις κακές σχέσεις μεταξύ του προσωπικού του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας και αφήνεται να νοηθεί ότι το κλίμα που έχει δημιουργηθεί και η ανώμαλη κατάσταση είναι δυνατόν να επηρεάσουν και την ασφάλεια των πτήσεων…
Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αφήσουμε οποιοδήποτε πρόβλημα να παρεισφρήσει στο μείζονα στόχο, που είναι η διατήρηση στην Κύπρο επιπέδων ασφαλείας πτήσεων εφάμιλλων, αν όχι καλύτερων από τα επίπεδα άλλων χωρών. Έχουμε πάρει και συνεχίζουμε να παίρνουμε όλα τα μέτρα, γιατί το θέμα ασφάλεια πτήσεων έχει μια συνεχή εξέλιξη και πρέπει να αναβαθμίζεται. Οι τελευταίες επιθεωρήσεις από διεθνείς οργανισμούς καταδεικνύουν ότι στον τομέα ασφάλειας πτήσεων η Κύπρος βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο των επιπέδων ασφαλείας πτήσεων των άλλων χωρών. Ναι, υπάρχουν προβλήματα στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας ή και ευρύτερα στο χώρο των αερομεταφορών, ένα χώρο πολύπλοκο και πολυδιάστατο, ιδιαίτερα στην Κύπρο, που υπάρχουν και κάποιοι λόγοι που τον δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο. Η Κύπρος περιτριγυρίζεται από χώρες όπου δεν ισχύουν οι κανονισμοί του Eurocontrol. Έχουμε, επίσης, το πρόβλημα με τη λειτουργία του παράνομου αεροδρομίου της Τύμπου, καθώς και την έλλειψη επικοινωνίας με το FIR της Άγκυρας, παράγοντας που δημιουργεί δυνητικά προβλήματα. Όσον αφορά τα προβλήματα των διαπροσωπικών σχέσεων επικοινωνίας, προσπαθούμε στη γένεσή τους να δίνουμε λύσεις. Το μείζον θέμα, φυσικά, που μας απασχολεί αυτή τη στιγμή είναι αυτό των υπερπτήσεων. Επεξεργαζόμαστε, ήδη, μια πρόταση, που αφορά και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, τη συζητούμε με το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού με το Υπουργείο Οικονομικών και μέσα από αυτή την πρόταση ευελπιστούμε ότι θα λύσουμε το πρόβλημα πριν από το καλοκαίρι. Θα δώσουμε και ευρύτερες γενικά λύσεις στο θέμα του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας.

Προβληματικό σύστημα

Για το σύστημα LEFCO επίσης γράφονται διάφορα, όπως για παράδειγμα ότι έχει παραληφθεί, ενώ είναι προβληματικό. Τι ακριβώς κάνει αυτό το σύστημα και ποια είναι τα προβλήματα που παρουσιάζει;
Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο σύστημα, που αφορά τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας στην Κύπρο. Η εγκατάστασή του καθυστέρησε πάρα πολύ, λόγω προβλημάτων με τις διαδικασίες δοκιμών και άλλων τεχνικών θεμάτων. Επειδή χρειαζόμαστε αυτή την τεχνική αναβάθμιση, μέσα από προσπάθειες που συμπεριελάμβαναν, μεταξύ άλλων, σειρά συσκέψεων με την κορυφή της διευθυνσης της LEFCO, έχει δρομολογηθεί τελική διευθέτηση του θέματος: Είτε θα διευθετηθεί μέχρι το καλοκαίρι, είτε το σύστημα θα παραληφθεί με εγγυήσεις ότι θα λειτουργήσει πλέον και θα μεταφερθεί στο νέο κτίριο του Κέντρου Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, ή πλέον θα καταγγελθεί το συμβόλαιο και θα πάμε σε εναλλακτικές επιλογές. Δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια νέας παράτασης.

Μα έχει μεταφερθεί ήδη στο νέο κτίριο, λένε όσοι γνωρίζουν…
Όχι ακόμα. Έχουν γίνει μόνο κάποιες καλωδιακές υποδομές.

Ραντάρ προσέγγισης

Λέγεται, επίσης, ότι το αεροδρόμιο Λάρνακας είναι το μόνο που δεν διαθέτει ραντάρ προσέγγισης. Υποστηρίζεται, μάλιστα, ότι ενώ υπάρχει ο εξοπλισμός, δεν υπάρχει το προσωπικό για να το χειριστεί. Αυτό πάλι μήπως σημαίνει προβλήματα στην ασφάλεια των πτήσεων;
Η μη λειτουργία του ραντάρ προσέγγισης δεν προκαλεί αντικειμενικό πρόβλημα στην ασφάλεια των πτήσεων, η λειτουργία του, όμως, θα βελτιώσει σε μεγάλο βαθμό τις διαδικασίες προσγείωσης. Άρα, έχουμε κάθε λόγο να θέλουμε να το λειτουργήσουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Όντως το πρόβλημα της μη λειτουργίας του επικεντρώνεται στη μη ύπαρξη του απαραίτητου ανθρώπινου δυναμικού, επειδή δυστυχώς παλαιότερα δεν ελήφθη υπόψη ο χρόνος εκπαίδευσης των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, που περίπου είναι τρία χρόνια. Η προσπάθεια που γίνεται τώρα είναι να ρυθμιστούν κάποια θέματα που αφορούν τη στελέχωση στις διάφορες κατηγορίες εργασίας για τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Ελπίζουμε ότι με τη νέα χρονιά θα το λειτουργήσουμε, με την προϋπόθεση ότι η πρόταση που έχουμε υποβάλει θα τύχει αποδοχής από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.

Κυπριακές Αερογραμμές ή Eurοcypria;

Μια ή δύο αεροπορικές εταιρείες στην Κύπρο;
Αυτό είναι ένα ερώτημα το οποίο θα πρέπει ν’ απαντηθεί μέσα από ανάλυση όλων των προσφερόμενων επιλογών. Δεν είναι θέμα αριθμών. Αν και υπάρχει μια τάση παγκόσμια σύμπηξης εταιρειών, συγχωνεύσεων και δημιουργία μεγαλύτερων οργανισμών, στην Κύπρο έχουμε τις δικές μας συνθήκες, υπό τις οποίες λειτουργούν οι δύο κρατικές εταιρείες. Το ζητούμενο είναι πώς θα εξυπηρετηθεί ο τόπος, ο τουρισμός, η οικονομία και πώς θα διαφυλαχθεί η επένδυση που έγινε στις δυο εταιρείες. Από το Υπουργείο Οικονομικών καταβάλλεται εντατική προσπάθεια ανάλυσης όλων των δεδομένων, τα οποία θα προδιαγράψουν τη βάση των επιλογών για την τελική διευθέτηση.

«Ναι» με κεφαλαία στο ποδήλατο…

Ναι ή όχι στο ποδήλατο ως μέσο διακίνησης;
Ναι, με όλα τα γράμματα μάλιστα κεφαλαία. Όταν πηγαίνω σε Συμβούλια Μεταφορών στην Ευρώπη συζητείται η χρήση του ποδηλάτου και προωθείται από χώρες βόρειες, οι οποίες δεν έχουν τις καιρικές συνθήκες που έχουμε εμείς. Νιώθω πάρα πολύ άσχημα όταν ακούω για χώρες όπως η Φινλανδία και η Σουηδία, να κάνουν ενέργειες για ποδηλατική συνείδηση και στην Κύπρο να μην έχουμε καταφέρει ακόμα να τη διαδώσουμε. Συστήσαμε ειδική ομάδα στο Υπουργείο, με στόχο την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου και βρίσκεται σε επαφή με τους ποδηλατικούς ομίλους κάθε πόλης, με τις τοπικές αυτοδιοικήσεις οι οποίες, επίσης, ασπάζονται αυτή την προσπάθεια, για να δούμε πού χωλαίνουμε. Στο χαρτί υπάρχουν σχεδιασμένοι εκατοντάδες χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων, αλλά είναι ακόμα στο χαρτί. Άρα, πρώτο μας μέλημα είναι να βρούμε εκείνους τους τρόπους που να δημιουργήσουμε ολοκληρωμένα δίκτυα ποδηλατοκίνησης, με ποδηλατικές διαδρομές, με κοινή, αλλά ασφαλή χρήση του οδοστρώματος, ώστε να μπορέσουμε να πούμε ότι ναι, ένας που θα αποφασίσει να χρησιμοποιήσει το ποδήλατό του να μπορεί να το κάνει με ασφάλεια και με αποτελεσματικότητα. Είμαστε σε μια πορεία έντονης δραστηριότητας και συνεργασίας με τους φορείς αυτούς, κάναμε κάποια πιλοτικά προγράμματα, μια ποδηλατοδιαδρομή δέκα συνολικά χιλιομέτρων στη Λεμεσό, ενώ στη Λευκωσία είμαστε σε συνεργασία με τους Δήμους και παρακολουθούμε την προσπάθειά τους για εισαγωγή του σχεδίου ενοικίασης ποδηλάτων. Πιστεύω ότι είμαστε σε μια εποχή όπου η χρήση του ποδηλάτου βρίσκεται πιο κοντά στον πολίτη. Υπάρχει αρκετά μεγάλος ενθουσιασμός. Έχω συμμετάσχει σε αρκετές εκδηλώσεις ποδηλατιστών, στις οποίες πήραν μέρος 400-500 ποδηλάτες, φαινόμενο πρωτόγνωρο τα τελευταία χρόνια.

Leave a Reply

Επιλογές